dag 03 - mina föräldrar.

mamma
min mamma har alltid varit på min sida, hon har stöttat mig
genom alla mina val och är en av de allra bästa som finns
här i världen. hon känner mig nog bättre än jag själv gör,
och när jag ska göra val så leder hon mig in på rätt väg.
jag och min mamma har en riktigt bra relation och jag
kan berätta precis allt för henne. det är skönt att veta att hon
alltid finns för mig.
min mamma skämmer bort mig med extra mycket kärlek
och omsorg. hon är en stark kvinna, och av henne har jag
lärt mig att man ska stå upp för sig själv, inte ta imot skiten
som folk kastar på en, och vara en bra person.
hon är underbar min mamma.

pappa
min pappa hade det jobbigt när han var liten,
han hade ingen pappa och flyttade hemifrån för att
komma bort från sina föräldrars hus så fort han fick
nog med pengar för att klara sig på egen hand.
då var han 17. jag träffade min farfar första gången
när jag var tre, på ica maxi när jag sprang ifrån min pappa
och in i farfars ben. det var första gången de såg varann på 10 år.
jag är väldigt lik min pappa på sättet. vi är envisa, vet vad vi vill
och står för våra åsikter. han är oxå,som min mamma, alltid på min
sida och stöttar mig i mina val.
min pappa skämmer bort mig med mycket prylar men desto mer kärlek.
han vet hur det känns att inte ha någon pappa som bryr sig
eller har tid, så han har alltid varit extra noga med att ge mig det + extra.
pappa säger att jag är hans ögonsten, hans flicka, hans livskraft och hans prinsessa.

ärligt talat tror jag att jag har världens bästa föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0